Unidade Educacional: Colégio Estadual Princesa Izabel
Professora: Luciene Aparecida Silvestre
Data: 19 de Outubro de 2021.
Série :6º B
Atividades complementares de
Língua Inglesa referente ao 4º Bimestre de 2021
A. Precisamos de
11 jogadores em cada time…
I. volleyball II. soccer III. basketball
I. swimming II. athletics III. scuba diving
I. swimming II. tennis III. baseball
I. bowling II. skiing III. swimming
I. cycling II. skateboarding III. skiing
I. bowling II. judo III. boxing
I. skateboarding II. boxing III. ice hockey
I. basketball II. golf III. volleyball
I. karate II. golf III. table tennis
2. Read the text
below and then answer the questions:
Hello, my
name is David and my favorite sport is scuba
diving, I like practicing it in summer. I go to my
grandmother’s house near the sea on summer and my sister and I catch the
grandma’s small boat and we go far away from the
beach. In the water we can see different colored fish, corals, turtles and sea
horses. I also like basketball, I play in
a team called “wildcats”, and we win almost all of
the matches. Our coach is really good and he motivates us
a lot. What about you? What is your favorite sport?
a) David informa no texto sobre dois esportes que ele pratica. Qual o esporte favorito de David? E com quem ele costuma praticar esse esporte?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
b) Para casa de qual “Family member” David costuma ir no verão?
___________________________________________________________________________________
c) O segundo esporte que David pratica é o basketball.
Qual o nome do time dele?
___________________________________________________________________________________
d) Você observou que David nos contou alguns hábitos dele? Nessas frases
como “I go to my grandmother’s house near the sea on summer”
(Eu vou para a casa da minha avó perto do mar no verão), é possível identificar
o uso do Simple Present, pois David está falando de uma
parte da rotina dele durante o verão. Agora é a sua vez! Encontre no texto mais
uma frase onde David descreve o que ele faz ou gosta na qual está sendo
utilizado o Simple Present tense. Dica: todos os verbos estão coloridos de
amarelo!
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Sabemos que o Present Continuous tense é um
tempo verbal que utilizamos para ações que estão acontecendo no momento da
nossa fala, ações em progresso. A estrutura do Present Continuous é:
Sabemos que o Present Continuous tense é um
tempo verbal que utilizamos para ações que estão acontecendo no momento da
nossa fala, ações em progresso. A estrutura do Present Continuous é:
Affirmative: Sujeito + verbo to be + verbo
com -ing + complemento
Negative: Sujeito + verbo to be + not +
verbo com -ing + complemento
Interrogative: Verbo to be + sujeito +
verbo com -ing + complemento
Verbo to be no presente: AM / IS / ARE
3. Agora complete as frases com o Present Continuous utilizando
os verbos que se encontram dentro dos parênteses. Veja o exemplo:
A) My parents are in a restaurant. They are having (have)
dinner.
B) It ____________________________ (rain) heavily today.
C) I ____________________________ (wash) the dishes.
4. A frase a seguir está no Present Continuous. Mude-a para as formas negativa e interrogativa:
His brother is
studying English for the test.
Negative form: ___________________________________________________________________________________
Interrogative form: ___________________________________________________________________________________
5. As Word Classes são as classes de palavras. Vamos relembrá-las:
a) Os Verbs são palavras que indicam ação. Circule de green 2 verbos na frase abaixo:
Laura plays soccer on Tuesdays, but I think she is much better at volleyball.
b) Os Adjectives são as palavras que descrevem algo ou alguém. Pinte
de blue 2
adjetivos na frase abaixo:
My mum make a big and delicious chocolate cake every Saturday.
c) Os Nouns são as palavras que nomeiam coisas, lugares, pessoas,
etc. Sublinhe de yellow 3
substantivos na frase abaixo:
Those girls go to the school every day by car.
6. Read the text about Richard
and then chose True or False for each statement.
Richard Campbell is a secondary school
pupil. He is 15 years old. He lives in a small town in the North of England.
Every morning, he gets up at eight o’clock, puts on his uniform and walks to
school.
The lessons start at nine. The
pupils usually study Math, English, History and Geography in the morning. They
usually study music and drawing and they play sports after lunch. They also
spend a long time in the school library; reading books and doing their
homework. Richard and all his friends spend the whole day at school.