quarta-feira, 16 de junho de 2021

Avaliação Bimestral de Língua Inglesa - 7º ano A e B

 

Disciplina

Série

Data

 

Página 1 de 2

 

 Língua Inglesa

7° série A e B

  17- 06-2021

   18-06-2021

Unidade Educacional: Colégio Estadual Princesa Izabel

Diretor: Wattson Mamedes de Souza.

Professoras: Aline Lorrana Maia. 7° ano B.

Flausa Maria. 7° ano A.

Aluno:______________________________________________ 7° A e B.

 

Avaliação Bimestral de Língua Inglesa referente ao 2ª Bimestre de 2021




Leia o texto:

Fernanda is a intelligent girl . She is 10 years old. His dream is to be a nurse .

She lives in Sao Paulo. Fernanda studies in the 5th year. She likes milk and

chocolate. The name of his mother is Paula and the name of his father is Julius.

His father is a teacher and her mother is a journalist . Fernanda is happy.

 

Vocabulary:

Girl: menina

Dream: sonho

Nurse: enfermeira

Milk: leite

Mother: mãe

Father: pai

Teacher: professora

Journalist: Jornalista

Happy:Feliz

 

1 -De acordo com texto, responda as questões em português:

a) Fernanda é uma:

(   )menina inteligente.

(   ) mulher inteligente.

(   ) menina linda.

(   ) senhora inteligente.

 Responda em português:

2) Qual a idade de Fernanda”.

______________________________________________________________________

3) Qual o sonho de Fernanda?

______________________________________________________________________

4) Qual a profissão do pai e da mãe de Fernanda?

______________________________________________________________________

5) : “Fernanda is happy”?

______________________________________________________________________

6) Relacione a primeira coluna com segunda.

(A) Grandmother

(      ) Mãe

(B) Father

(      ) Avó

(C) Sister

(      ) Avô

(D) Mother

(      ) Irmão

(E) Brother

(      ) Irmã

(F) Grandfather

(      ) Pai

         (G)Son                         (     )Filho

 7) Complete com AM, ARE ou IS. 


1. He_______________ my brother.

2. They_______________ students.

3. I _______________ a boy.

4. Mary _______________ cousins.

5. Susan_______________ a good friend.

6. Giraffes_______________ very tall.

7. It ________________ my dog.

8. You _________________ my best friend.

9. We_______________ 10 years old.

10. Mr. Green_______________ a doctor.   


8-Read Mônica’s comic strip and answer the questions in English. (Leia a tirinha da Mônica e responda as   perguntas em inglês.)

a)       Who are the main characters in the comic strip?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________b)       What is Mônica doing?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
c)       Is Cebolinha helping her?
___________________________________________________________________________________

9 - Complete the greetings in english:

 

a) Bom dia! - Good _________________

b) Boa tarde! - Good ________________

c) Boa noite! (ao encontrar com alguém) ____________________

d) Boa noite! (ao despedir-se de alguém) - Good ____________________

e)Obrigado!_______________________

f) Bem-vindo!_________________________

 10-  Leia o diálogo:



Dialogue :

Teacher: Good morning, students!! How are you?

Lucas: Hi, teacher. I’m fine. And you?

Teacher: Pretty good.

Lucas: Teacher, can you explain this exercise again, please?

Laura: Sorry for being late, teacher.

Teacher: That’s okay, Laura.

Laura: What page are we on?

Teacher: We are on page 35. Lucas, I’ll explain the exercise again.

Picture: Disponível em: https://www.gettingsmart.com/2016/12/students-schools-stop-ranking-them/ Acesso em 19 de out. de 2020.

Identifique no texto as expressões que indicam:

a)    um pedido de desculpas por chegar atrasado em algum lugar.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

b)   uma solicitação de ajuda para a compreensão de um exercício.

 ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Good studies!