quarta-feira, 5 de maio de 2021

Atividade de Língua Inglesa - 6° Ano A e B.

 Unidade Educacional: Colégio Estadual Princesa Izabel

Diretor: Wattson Mamedes de Souza

Professoras:   Flausa Maria Rosa                            6ª Ano A. Matutino. 

Luciene Aparecida                                                    6ª Ano B. Vespertino.

Aluno (a):___________________________________________________

Data da entrega: Ainda hoje 07/05/2021 até as 22:30 horas da noite.

 Atividades de Língua Inglesa- referente ao 2ª Bimestre de 2021.

INSTRUÇÕES:

1. Preencha o cabeçalho.

2. Dê respostas completas a todas as questões. Faça letra legível.

3. Leia as questões com atenção antes de respondê-las.

4. Use o dicionário.                       

Conteúdo: Meu Mundo: Países e Nacionalidades

 OBJETIVO:  Desenvolver o prazer da leitura, formando, através dos recursos da literatura, leitores competentes e críticos, capazes de estabelecer relações entre um texto e outros já lidos; que compreendam que vários sentidos podem ser atribuídos a um texto; que consigam justificar e validar sua leitura a partir da localização de elementos discursivos que permitam fazê-lo.


Read (Study):

Como perguntar a uma pessoa o seu país e nacionalidade?
Countries
Where are you from?

Que países e nacionalidades você pode me dizer?
Nationalities
What nationality are you?
What’s  your  nationality?

Countries:
Italy –  France –  Brazil –  The USA –  Canada Japan – China - Russia  -  Austria - India - Portugal  - Mexico

Nationalities:
Italian - French - Brazilian  American – Canadian  Japanese - Chinese  – Russian   Austrian -  Indian - Portuguese - Mexican

Learn English and make contact with people from different countries and nationalities!
What do you already know?

Practicing (activities):


1. Qual é a pergunta correta?
 
a) Where’s your country?
 b) Where are you from?
 c) Where are you?
 d) Where’s it?

Read:

2. The correct question is
a) “Which nationality you are?”
b)  “Are you nationality?”
c) “ Where’s your nationality?”
d) “ What’s your nationality?”

3. Separate the words in two groups and copy them in your notebook.

Mexican - Portuguese - Japan– Italian - France – Chinese  - French  – Brazilian  - The USA – Indian -  American   -  Canada – Brazil - Canadian  - China – Portugal -  Austria – Japanese  - Austrian -  India – Mexico - Italy

a) Countries:
______________________________________________

b) Nationalities:
______________________________________________

4. What’s the correct information  about Ann?
a) He’s from Canada. He’s American.
b) She’s from Austria. She’s Austrian.
c)  We’re from Portugal. We’re Brazilian.
d) She’s from the Netherlands. She’s British.

5. They are all countries:
a) Dutch – Japan – Chinese - Spain
b) India – Canadian – Germany – the Netherlands
c) French – Austrian – Italian - Russia
d) Brazil – Portugal – Australia – the USA

6. Which alternative tells about Giovanni?

a) He’s from Italy. He’s Italian.
b) She’s from Spain. She’s Spanish.
c) We’re from Britain. We’re British.
d) They’re from Mexico. They’re Mexican.

7. Complete:

Giuliard is a school-boy from ___________ He is Dutch.

a) Germany.
b) The Netherlands.
c) Russia.
d) Austria.

8. Choose the right alternative:

Jessie is _________. She is a woman from the USA.

a) Canadian
b) Brazilian
c) British
d) American

9. What’s missing?


a) I
b) He
c) She
d) We

10. Complete:

They _____ from Austria. 
They _____ Austrian.

a) are
b) am
c) is
d) do


                           
Prof.Flausa!!!

                                                                                                                 Prof. Luciene!!!!